Saiz Teks: A- A A+

| Pilihan Bahasa : English | Bahasa Melayu   |

Unit Pentadbiran dan Kewangan

 

Pengenalan Unit Pentadbiran dan Kewangan

Unit Pentadbiran dan Kewangan terdiri daripada 2 unit iaitu Unit Pentadbiran Am dan Unit Kewangan.

 

Fungsi setiap Unit Pentadbiran dan Kewangan adalah seperti berikut:

1. Unit Pentadbiran Am 

  • Menyelaras dan memantau urusan perjawatan
  • Menyelaras dan memantau rekod perkhidmatan dan personel
  • Menyelaras dan memantau peratusan pencapaian KPI HRMIS bahagian
  • Menguruskan dokumen dan rekod jabatan
  • Menyelaras dan memantau pengurusan kenderaan jabatan
  • Menyelaras pengurusan stor kerajaan
  • Menyelaras dan memantau penyelenggaran bangunan, utiliti dan aset jabatan
  • Menyeleras aduan kerosakan bangunan dan utiliti

 

2. Unit Kewangan 

  • Mengurus peruntukan dan perbelanjaan bagi belanja mengurus dan pembangunan.
  • Menguruskan perolehan kerajaan secara pembelian terus/ sebut harga/ tender.
  • Menyedia,menyemak dan meluluskan baucher bayaran bil, tuntutan perjalanan, elaun dan baucher jurnal.
  • Menguruskan pembayaran bil bagi kontrak bekalan dan perkhidmatan
  • Mengendalikan urusan terimaan hasil
  • Merancang dan memantau pengurusan aset dan inventori.

 

Penafian: Bahagian Perubatan Tradisional dan Komplementari tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini.
Dasar Keselamatan | Dasar Privasi | Peta Laman | Bantuan
Paparan Terbaik Menggunakan Google Chrome Dengan Resolusi 1280 x 960.

  KEMASKINI TERAKHIR : 28 FEBRUARI 2025